Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/1/a/c/gunnarsfilmtips.se/httpd.www/old/wp-content/plugins/easy-facebook-likebox/instagram/admin/includes/class-esf-insta-skins.php on line 111 Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/1/a/c/gunnarsfilmtips.se/httpd.www/old/wp-content/plugins/easy-facebook-likebox/instagram/admin/includes/class-esf-insta-skins.php on line 111 Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/1/a/c/gunnarsfilmtips.se/httpd.www/old/wp-content/plugins/easy-facebook-likebox/facebook/admin/includes/efbl-skins.php on line 126 Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/1/a/c/gunnarsfilmtips.se/httpd.www/old/wp-content/plugins/easy-facebook-likebox/facebook/admin/includes/efbl-skins.php on line 126 DVD Recension Trouble With the Curve GG

DVD Recension Trouble With the Curve GG

Trouble with the Curbe 2

Produktionsår 2012
Betyg GG
Namn Trouble With the Curve
Genre Drama
I Skrivande stund På DVD
Skådespelare Clint Eastwood, Amy Adams och John Goodman
Regissör Robert Lorenz
Längd 1h 40min

Den minst sagt gamla baseballagenten Gus har bara ett par månader kvar på sitt anställningskontrakt. Han är gammal och bestämd och för att inte riskera att förlora sitt jobb så väljer han att dölja en allvarlig synskada. Dock så får han oväntad hjälp när hans dotter gör honom sällskap under en baseball-roadtrip som ska komma att förändra deras liv.
Inget direkt nytt eller unikt med den här filmen tyvärr!

Det är inte Clint Eastwood som har regisserat ”Trouble With the Curve”, utan det är en man vid namn Robert Lorenz. Däremot så har Robert Lorenz jobbat som assisterande regissör av många av Clint Eastwoods filmer.
”Broarna i Madison County”, ”Million Dollar Baby” och ”Mystic River” är bara några exempel, så det känns nästan som att det är ”Clintan” som regisserat ”Trouble With the Curve” 🙂

Jag har inget emot baseballfilmer, ”42” och ”Moneyball” är två bra filmer som handlar om sporten och historiska spelare/tränare. Sen så har jag verkligen ingenting emot Clint Eastwood, många av hans filmer är, eller kommer att bli riktiga klassiker.

Tyvärr så gillade jag inte ”Trouble With the Curve”.
Det var många småsaker som gjorde filmen mindre bra, för det första så upplevde jag skådespeleriet som lite sådär… Det kändes som att alla gick lite som på rutin och jag saknade kemin mellan karaktärerna. Samtliga huvudrollsinnehavarna är fantastiska skådespelare/skådespelerskor och jag kritiserar inte deras kompetens, men i den här filmen kändes de lite träiga. Att Clint Eastwood återigen gjorde den grymtande, bittra och lite ensliga karaktären kändes också rätt trist.
Sen så upplevde jag filmen som lite klyschig och den känslan växte sig bara starkare och starkare ju längre filmen gick, vilket kändes så oerhört synd på ett annars ok tema.

Var för sig så skulle inte de här punkterna stört mig så mycket men när det fanns så många små brister så sjönk filmen till ett klart underkänt.
Trots att Robert Lorenzo jobbat som assisterande regissör i många bra filmer så kanske han här tog sig lite vatten över huvudet i och med ”Trouble with the curve”. Detta var hans regidebut som verkställande regissör.
Vad tror ni och vad tyckte ni om filmen?Trouble with the Curve 3